to internetowe reklamy przygotowywane, dzięki programowi Google. AdWords pozwala zwiększyć rynek oraz pozyskać nowych klientów. Dzięki wieli opcjom, użytkownik może kontrolować jaki budżet chce na nie przeznaczyć oraz to gdzie reklamy mają być wyświetlane. Ponadto może on również w łatwy sposób mierzyć skuteczność reklam. Reklamy AdWords są wyświetlane zarówno na stronach Google, w tym na stronie wyszukiwarki, jak też na stronach partnerów firmy.
Google AdWords wyróżnia się wśród innych
rodzajów działań marketingowych, dzięki zastosowaniu odpowiednich
algorytmów wyszukiwania treści reklamowych, które są przygotowywane
według preferencji użytkowników serwisu. Reklamy Google są wyświetlane
osobom, które wcześniej także poszukiwały takich samych lub podobnych
produktów. Dzięki temu łatwiej dotrzeć do potencjalnego klienta. Oprócz
tego reklamy mogą być wyświetlane także zależnie od regionu
geograficznego, a także rodzaju witryny. Pozwala ograniczać to wydatki
na nieskuteczną reklamę np.: w wypadku gdy prowadzimy wyłącznie lokalną
działalność, nie jest konieczne reklamowanie się na obszarze całego
kraju. Zdaniem Google, reklamy AdWords docierają do około 80%
użytkowników w Stanach Zjednoczonych.
Google AdWords zapewnia także całkowitą
kontrolę nad budżetem przeznaczonym na reklamę. Pierwszą zaletą jest
brak minimalnej kwoty wymaganej do jej wyświetlenia. Natomiast dzięki
możliwości ustalenia dowolnej wielkości budżetu – wydatki na reklamę
nigdy nie przekroczą zaplanowanej kwoty. Jednak największą zaletą, która
wyróżnia Google AdWords na tle innych usług jest fakt, że reklamodawca nie płacą za samo wyświetlenie reklamy, płacą oni natomiast wyłącznie za kliknięcia użytkowników.
Dzięki takiemu systemowi, w bardzo łatwy sposób można płacić wyłącznie
za reklamę odnoszącą skutek. Dodatkowo pozwala to także badać
skuteczność reklam.
Usługa reklamowa Google AdWords pozwala
także na szczegółowe sporządzanie raportów przedstawiających skuteczność
reklam. Narzędzia do ich sporządzania zapewniają możliwość analizy
miejsc, z których kliknięto w reklamę oraz innych ważnych szczegółów
pomocnych do jej udoskonalenia. Pakiet narzędzi pozwala również na
sprawną edycję oraz kontrolę nad wyświetlaną treścią. W praktyce,
reklamodawca posiada pełną kontrolę nad emisją, wstrzymaniem oraz
przerwaniem wyświetlania Treście reklamowych.
Działanie programu AdWords jest oparte
na wyszukiwaniu słów kluczowych. Reklamodawca ustala wybrane przez
siebie słowa, które w przypadku zbieżności z zapytaniem wysłanym
wyszukiwarce, przez użytkownika, zapewniają wyświetlenie reklamy w
wynikach wyszukiwania. Reklama może zostać także wyświetlona w innych
serwisach Google, a także u partnerów firmy, jeśli jest ona powiązana
tematycznie z wyszukiwaną treścią. Dzięki specyfikacji programu AdWords
reklamodawcy zazwyczaj sami unikają dobierania zbyt uogólnionych słów kluczowych
oraz fraz. Korzystają oni natomiast najczęściej z bardziej
szczegółowych opisów co pozwala im przyciągnąć najbardziej
zainteresowanych klientów, jednocześnie zmniejszając koszty kampanii
marketingowej. Dzięki temu nie jest wymagane zaostrzanie restrykcji
związanych z używaniem określanych wyrazów i fraz.
W przypadku kiedy kilku reklamodawców
chce, aby ich reklama była wyświetlana na jednej witrynie, Google
określa jej jakość oraz bierze pod uwagę wysokość opłacanej stawki.
Jakość jest określana na podstawie „wyniku jakości”, w którym jest brana
pod uwagę trafność reklamy oraz jej poszczególnych słów kluczowych i
fraz, a także współczynnik klikalności skorygowany o pozycję reklamy na
stronie. Tak szczegółowa analiza pozawala na wyświetlanie reklam jak
najkorzystniej zarówno dla reklamodawcy jak i odbiorcy.
wspaniały wpis
OdpowiedzUsuń