(ang. „keyword”) jest to słowo, które jest wpisywane przez internautę w
wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć interesującą go treść. Jest to też
klucz to umiejętnego pozycjonowania stron internetowych. Aby internauta
trafił od razu na odpowiednią stronę ważne jest, aby zawierała ona taką
ilość słów kluczowych, które pozwolą na jej szybkie wyszukanie w
wyszukiwarce. Nie istnieje żadna konkretna liczba wskazująca ile słów
kluczowych powinno się znaleźć np. na stronie internetowej. Najczęściej
jest to od 3 do 10 słów kluczowych, czyli powtarzających się, na jedną
podstronę. Na tym też polega optymalizacja SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli sposób promowania serwisów internetowych.
Serwis internetowy, aby być jak
najczęściej wyszukiwanym w wyszukiwarce, powinien mieć element meta
keywords. Wpisane w nie słowa kluczowe powinny zawierać się w treści
strony WWW. Istotnym jest gęstość i waga słów kluczowych, co decyduje o
pozycji zajmowanej w wynikach wyszukiwania. Im więcej słów kluczowych,
tym mniejsze ich znaczenie. Gęstość nie oznacza tu rozmieszczeniu jak
największej liczby słów kluczowych w treści strony, a odpowiednie ich
rozmieszczenie w poszczególnych częściach serwisu. Dobrym sposobem jest
więc umieścić słowo kluczowe na początku strony czy też na początku
każdego zdania. Należy sobie uświadomić, że zarówno robot wyszukiwarki,
jak i internauta, widzi stronę od góry do dołu, gdzie na górze są
najważniejsze informacje. Dlatego też odpowiednie słowa kluczowe warto
umieszczać od góry strony WWW, zaczynając od tytułu strony, poprzez
metatagi, treść strony, nagłówki, w anchorach (elementy budowy linku,
który zawiera informację na temat zawartości linkowanej strony), opisach
obrazków, tytułach linków czy, jeśli jest taka możliwość, w domenie
WWW.
Stosowane słowa kluczowe nie powinny być
ogólnikowe. Powinny na tyle jasne i precyzyjne, aby po ich wpisaniu w
wynikach wyszukiwania wyświetlała się konkretna strona odpowiednia do
wyszukiwanego słowa bądź frazy.
Bezpłatne serwisy statystyczne takie jak
www.stat4u.pl czy www.stat.pl pozwalają sprawdzić jakie słowa i frazy
zostały użyte przez internautów, aby trafić na naszą stronę. Na
podstawie tego można tak zmodyfikować słowa kluczowe, aby nasza strona
pojawiła się na górze wyników wyszukiwania.
Wszystkie strategie dotyczące słów
kluczowych są próbą dostosowania się do zasad działania algorytmów
wyszukiwarek. Dlatego też reguły wciąż się tu zmieniają, wraz z
udoskonalanymi algorytmami.
wspaniały wpis
OdpowiedzUsuń