jest pozycjonowaniem stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Proces
ten pozwala na umieszczeni danej strony WWW na pierwszych miejscach
wyników organicznych wyszukiwania i należy do marketingu internetowego. W
pozycjonowaniu zastosowany jest algorytm wyszukiwarek, a także
poznawanie nowych algorytmów, które brane są pod uwagę podczas ustalania
rangi stron i weryfikacji tych istniejących. Dużą rolę w pozycjonowaniu
mają serwisy społecznościowe, jak Facebook czy Twitter. W tym procesie
rozróżnić należy tzw. off-page (pozycjonowanie) i on-page (optymalizacja
stron). Off-page są działaniami poza docelową witryną, a on-page –
wszelkie działania na stronie internetowej.
Optymalizację dzielimy na wszelkie
działania odnośnie modyfikacji zawartości witryny (biorąc pod uwagę
frazy, które stosowane będą podczas prowadzenia kampanii) i na
wprowadzeniami zmian w kodzie źródłowym strony, co oczywiście nie wpływa
na wygląd zewnętrzny serwisu.
W optymalizacji treści ważnym jest, aby
treść znajdująca się w tagu tytułowym była odpowiednio dopasowana.
Należy również zwrócić uwagę, aby w serwisie umieszczone były słowa kluczowe,
a w przypadku ich braku – stworzenie ich (tzw. SEO copywriting). Oprócz
tego, same nagłówki powinny być odpowiednio dobrane, zawartość menu
odpowiednio zaaranżowana, a dla elementów graficznych powinien być
ustawiony tekst alternatywny.
Zmiany w kodzie źródłowym mają wpływ na
indeksowanie oraz klasyfikacje w wyszukiwarkach internetowych. Dzieję
się to dzięki dostosowaniu serwisu do standardów W3C, rozdzieleniu
warstwy logicznej będącej w strukturze dokumentu od warstwy prezentacji,
dostosowaniu czasu na załadowanie strony, zastosowaniu przyjaznych
adresów, uporaniu się z problemem powielonej treści oraz głębokiemu
linkowaniu.
Pozycjonowanie powstało wraz z
pierwszymi wyszukiwarkami, kiedy to twórcy stron zapragnęli, aby to
właśnie ich strony pojawiały się jako pierwsze na zapytanie zadane w
wyszukiwarce. Z czasem pojawiło się w Internecie zjawisko zwane „Google
Bomb”, które było po prostu spamowaniem wyszukiwarek linkami w taki
sposób, aby konkretna strona znajdowała się zawsze na górze w wynikach
zapytania. Zjawisko to, po zmianie algorytmów pozycjonowania, zostało
przez Google ukrócone.
wspaniały wpis
OdpowiedzUsuń