Optymalizacja strony internetowej | Blogger Skrypt

Kyani

Translate

Optymalizacja strony internetowej

Search engine optimization – SEO, czyli pozycjonowanie 
Optymalizacja strony internetowej

 lub inaczej optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Celem jest uzyskanie przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych. Wyszukiwanie odbywa się po wybranych frazach i słowach kluczowych, dlatego umieszczenie ich w danym tekście wpływa na efektywność wyszukiwania. Proces pozycjonowania odbywa się na znanych elementach działania algorytmu wyszukiwarek.

W zakres działań optymalizacyjnych wchodzą między innymi te związane z modyfikacją treści na witrynie, tj.:

  • dopasowanie treści z tagiem tytułowym,

  • umieszczanie, dodawanie słów kluczy w tekstach już istniejących, bądź tworzenie nowych tekstów,

  • dobranie odpowiednich nagłówków,

  • właściwe zaaranżowanie treści innych elementów wchodzących w skład linkowania serwisu wewnętrznego,

  • ustawienie innych obiektów, w tym obiektów graficznych, lub tekstu alternatywnego.

Najczęściej używaną w Polsce wyszukiwarką, bo przez ponad 95 % użytkowników Internetu, jest Google. Z tego powodu, aby uzyskać jak najlepszy wynik pozycjonowania, należy stosować się do instrukcji, rad i wymogów określonych przez Google. Wśród wskazówek dla copywriterów dotyczących treści i wyglądu wymienione są:

  • Przejrzystość i hierarchia witryny zawierającej linki tekstowe. Do każdej ze stron, powinien prowadzić minimum jeden statyczny link tekstowy.

  • Poszczególne strony powinny zawierać niewielką ilość linków.

  • Udostępnianie mapy witryny dla użytkowników, zawierającej linki do najważniejszych stron. W sytuacji kiedy mapa zawiera wiele linków, zaleca się podzielenie jej na kilka stron.

  • Strony powinny być przejrzyste, dokładne oraz zawierać przydatne treści.

  • W treści witryny powinny znajdować się słowa, których potencjalni użytkownicy użyliby do znalezienia tej konkretnej strony.

  • Istotne elementy, jak treści czy linki, należy zapisać zwykłym tekstem, nie za pomocą obiektów graficznych. Tekst w nich zawarty nie jest rozpoznawany przez robota Google. Jeśli użycie tekstu w postaci grafiki jest niezbędne, należy dodać kilka słów kluczowych w atrybucie ALT.

  • Należy sprawdzić poprawność działania wszystkich linków, a w razie potrzeby poprawić kod HTML.

  • Używając stron dynamicznych, czyli takich ze znakiem ,,?” w adresie URL, należy pamiętać, że nie są one indeksowane przez niektóre roboty wyszukiwarek tak dobrze jak strony statyczne, a parametry powinny być zwięzłe i w ograniczonej ilości.

Ponadto wśród istotnych zasad seo copywritingu wymienić należy:

  • Odpowiednią strukturę strony, czyli nagłówki, które powinny być stosowane w kolejności od najważniejszego w dół: h1, h2, h3… Najwyższy nagłówek h1 informuje o treści pozostałej części strony i należy go zastosować wyłącznie raz. Powinien także zawierać słowa kluczowe. Kolejne nagłówki mają na celu podzielenie strony na części. Nagłówku h2 można użyć dwa razy, nagłówku h3 3 razy itp., jednak nie należy z tym przesadzić.

  • Tag description, czyli tag, który wyświetla opis strony jako wynik wyszukiwania. Tworzony jest z myślą o użytkownikach, nie wpływa na pozycjonowanie strony.

  • Optymalizacja linków wewnętrznych, czyli stosowanie atrybuty title do linków. Jest to tekst wyświetlany po najechaniu kursorem na konkretny link i informuje o treści, która znajduje się pod linkiem. W treści linka powinny być zawarte słowa kluczowe, tak aby zdradzały jego treść. Muszą prowadzić do działających stron.

  • Pogrubienie tekstu, użycie takiego wyróżnienia jest informacją dla użytkowników i bootów, że dane słowa są ważniejsze i bardziej znaczące.

Istnieje katalog wytycznych, które mogą negatywnie wpłynąć na widoczność serwisu w wyszukiwarce. Wśród takich czynników Google wymienia:

  • stosowanie płatnych linków pozycjonujących, w tym wymiany polegającej na podarowaniu darmowego produktu w zamian za recenzję z linkiem,

  • zbyt duża wymiana linków,

  • linkowanie do stron złej jakości lub nieistniejących,

  • tworzenie do strony docelowej serwisów partnerskich z linkami,

  • korzystanie z narzędzi, które automatyzują proces zdobywania linków,

  • duża ilość artykułów sponsorowanych i gościnnych wpisów z linkami, które zawierają wiele słów kluczowych,

  • stosowanie linków naruszających wytyczne jakościowe, tj. linków w treści, linków w widgetach czy w stopkach oraz w podpisach na forach i blogach.

Aby usprawnić proces wyszukiwania, stosuje się różnego rodzaju algorytmy wyszukiwania, czyli programy analizujące różne wskazówki, w celu uzyskania jak najbardziej precyzyjnego efektu wyszukiwania. Obecne algorytmy Google biorą pod uwagę ponad 200 wskaźników, które wyszukują hasła wpisane przez użytkownika. Zawierają one wyrażenia używane na stronach, aktualność treści, region, w którym znajduje się użytkownik. Aby dostarczać jak najlepsze wyniki, algorytmy są stale unowocześniane i aktualizowane. Wprowadzenie nowego algorytmu odbija się szerokim echem na efektach wyszukiwania, ponieważ po dokonaniu zmian, strony, które do tej pory były na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą spaść na dół listy. Obecny algorytm pozwala na przetwarzanie dłuższych, dokładniejszych fraz i zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę. Wśród czynników mogących wpłynąć na algorytm wyszukiwania znajdują się:

  • domena i jej staż, strony ze stażem co najmniej 6 miesięcy zajmują lepsze pozycje, niż strony świeże,

  • odpowiednio dobrane słowa kluczowe,

  • projekt strony, zarówno pod użytkownika jak i pod wyszukiwarkę, czyli wymienione wyżej elementy jak wygląd, przejrzystość, nawigacja, nagłówki, treść, linki,

  • ilość i jakość linków, stosowanie technologii Google Page Rank, dzięki której ważność strony oceniana jest na podstawie ilość wartościowych linków z innych stron. Innymi słowy im więcej wartościowych linków z innych stron, tym lepsza jest pozycja strony linkowanej.

Uwzględniając powyższe wskazówki, w celu uzyskania jak najefektowniejszego wyniku w wyszukiwarce należy optymalnie dobierać słowa kluczowe, optymalizować witrynę, systematycznie budować wartościowe linki zwrotne.

35 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Natalia Marstawska3 stycznia 2019 11:23

    SEO jest jedną z technik gdzie możemy pozyskiwać klientów poprzez poprawne pozycjonowanie stron internetowych. Ja pozycjonowanie swojej strony i tak zleciłam https://fabrykamarketingu.pl ponieważ najbardziej zależało mi na tym, aby zajęli się tym profesjonaliści. Zresztą już widzę pierwsze efekty naszej współpracy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem, jeśli chcemy mieć prawidłowo zoptymalizowaną witrynę to najlepiej niech zrobią to osoby, które się na tym znajdą. Zupełnie tak samo sytuacji ma się do reklamy w internecie. W moim przypadku za te działania odpowiada http://tearsofjoy.pl/ i już widzę pierwsze efekty tej współpracy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Optymalizacja strony pod SEO to szereg działań związanych z techniczną stroną kodu a także tekstową. Po dostosowaniu strony w kodzie - m.in. meta dane, szybkość, mobilność, warto skupić się na publikacji wysokiej jakości treści na podstawie słów kluczowych, choćby wyodrębnionych przy pomocy narzędzia Ahrefs. Więcej o SEO - https://seo-cymes.pl/optymalizacja-strony/.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o wiedzę związaną z optymalizacją mojej strony pod kątem wyszukiwarek, to najczęściej szukam jej na blogach poświęconych SEO. Znaleźć tam można wiele praktycznych wskazówek np. o jak dodać naszą stronę do wyszukiwarek https://dolp.pl/optymalizacja/jak-dodac-strone-do-google/ używając do tego celu Google Search Console. Takie narzędzie pozwoli nam przede wszystkim lepiej zorientować się w tym jak nasz serwis online jest widziany przez wyszukiwarkę oraz jakie jego podstrony znajdują się w indeksie Google.

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje mi się, że sama optymalizacja to nie wszystko. Liczy się też rzetelny audyt i odpowiednio dobrana kampania reklamowa. Mnie na przykład bardzo przekonuja takie https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku/ kampanie na facebooku. A co wy o nich sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy chcemy odpowiednio rozreklamować nasz interes w internecie to ważne jest aby wybrać ku temu najlepszy sposób. W ostatnim czasie fajnie to zostało scharakteryzowane w http://e4media.pl/jak-wypozycjonowac-strone-internetowa/ iż pozycjonowanie stron www cały czas jest dość skuteczną metodą na to aby zbudować swoją markę. Ja Bardzo chętnie stosuję takie zabiegi marketingowe.

    OdpowiedzUsuń
  8. W momencie gdy mamy zamiar w odpowiedni sposób promować nasz interes w sieci to należy stosować do tego fajny sposób. Ostatnio fajnie to zostało opisane w http://e4media.pl/jak-wypozycjonowac-strone-internetowa/ że pozycjonowanie stron www cały czas jest bardzo skutecznym sposobem na to aby pokazywać swoją markę. Ja Bardzo chętnie stosuję takie działania marketingowe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Słuchajcie, jeśli chodzi o pozycjonowanie, to wydaje mi się, ze jeśli chce się działać w tym kierunku tzreba najpirw na ten temat pozyskać odpowiednią wiedze. Sporo na ten temat możecie dowiedziec się tutaj http://www.4on.com.pl/jak-laczyc-marketing-z-pozycjonowaniem-strony-aby-osiagnac-najlepszy-efekt/ i bardzo polecam wam przeczytać ten artykuł

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy słyszałeś o czymś takim jak notyfikacje push? podobno są bardzo skutecznie w zwiększaniu konwersji sprzedaży i ja właśnie zastanawiam sie nad ich wdrożeniem. Co o tym myslisz? Więcej o tym jakie mają funkcjonalności możesz dowiedziec sie tutaj https://push-ad.com/pl/funkcjonalnosci/. Będziesz w stanie podpowiedziec mi coś na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
  11. Całkiem istotną kwestią jest również pozycjonowanie stron internetowych gdzie możemy znacznie wyróżnić się w sieci. Super o tym wspomniano w https://marketingportal.pl/2020/03/05/dlaczego-warto-pozycjonowac-strone-lokalnie/ i ja również całkowicie się zgadzam z tą tezą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Co by nie było to faktycznie sama optymalizacja stron na pewno jest potrzebna. Ja jednak jestem zdania, że same formy reklamy należy zmieniać i nie polegać na tylko jednej. osobiście jestem bardzo zadowolony z influencer marketingu http://dochodmarzen.pl/kim-jest-influencer-i-na-czym-polega-influencer-marketing/ gdyż moim zdaniem sprawdza się on znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z tego co ja wiem, to optymalizacja właśnie również składa się na całość pozycjonowania. Ciekawie moim zdaniem o tym na czym polega pozycjonowanie zostało napisane w http://www.benefix.com.pl/na-czym-polega-pozycjonowanie-strony-w-google-i-dlaczego-powinienes-to-robic/ i dla mnie jako dla osoby początkującej taka wiedza jest istotna.

    OdpowiedzUsuń
  14. Akurat sama optymalizacja jest bardzo ważna i należy ją na pewno wykonać na początku oraz sukcesywnie pomiędzy pozycjonowaniem. Moim zdaniem świetnie również jest wiedzieć to co napisano w https://www.zgred.pl/blog/jak-sprawdzic-sezonowosc-slow-kluczowych/ czyli sprawdzenie sezonowości słów kluczowych.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mega ważna rzecz oczywiście, strony internetowy muszą być dobrze przygotowane pod kątem SEO, od tego trzeba zacząć wszystkie działania.

    OdpowiedzUsuń
  16. Interesujący wpis, super wyczerpany i opisany temat

    OdpowiedzUsuń
  17. Pozycjonowanie SEO to technika marketingowa warta uwagi, fajnie napisane

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny blog i ciekawe treści.

    OdpowiedzUsuń
  19. ciekawe informacje i fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  20. Oczywiście takie informacje są bardzo ważne i ja również jestem zdania, że bardzo ważną sprawą jest co nieco wiedzieć na temat social mediów. Właśnie dlatego moim zdaniem ciekawie na stronie https://www.nslowo.pl/hashtagowe-abc-wszystko-co-musisz-wiedziec/ opisano to co należy wiedzieć o hasztagach.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdecydowanie jest to opłacalna forma reklamy i warto o niej pamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  22. Posiadanie strony internetowej to konieczność. Każdy z nas w pierwszej kolejności właśnie tam szuka informacji.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszechobecny internet do którego sięgamy tak często to najlepsze miejsce na skuteczną reklamę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Super opis, krótko zwięźle i na temat.

    OdpowiedzUsuń
  25. Chętnie skorzystam z tych informacji

    OdpowiedzUsuń